7 grudnia 2020

BUŁKI GRAHAMKI



   Kolejne pyszne i puszyste bułki orkiszowe. Z dużym dodatkiem mąki pełnoziarnistej (miało być jej jeszcze więcej, ale miałam niestety resztę...) i otrąb. U mnie w wersji XXL. Z poniższych składników wyszło mi 8 olbrzymich bułek.


Składniki:

- 170g mąki orkiszowej typ1850

- 330g mąki orkiszowej typ750

- 25g świeżych drożdży

- 10g soli himalajskiej  (zwykłej mniej)

- 40g oliwy z oliwek (u mnie z wytłoczyn)

- 40g otrąb (u mnie grube owsiane)

- 350g letniej wody (u mnie 40*C)

zaczyn:

Drożdże rozkruszyć do kubeczka, dodać łyżkę mąki i ok. 50g wody, dokładnie wymieszać i odstawić na ok. 10 minut, aż wyraźnie ruszą.

W misie miksera umieszczamy pozostałe mąki, dodajemy sól, oliwę, otręby oraz wyrośnięty zaczyn. Mieszamy do połączenia składników. Mąki orkiszowe nie wymagają długiego wyrabiania. Ja mieszam tylko do połączenia składników. Z ciasta formujemy kulę, przekładamy do miski przesmarowanej oliwą i odstawiamy do wyrastania na ok. 30-40 minut lub do podwojenia objętości.




Wyrośnięte ciasto zbijamy, dzielimy na 8-10 części (u mnie 8 po ok. 120g), z każdej części formujemy bułkę, u mnie podłużne, ale można również okrągłe. Odkładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i odstawiamy do napuszenia na ok. 15 minut.






Blaszkę z bułkami wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200*C i pieczemy ok. 20 minut na programie góra-dół, bez termoobiegu, u mnie dodatkowo z parą wodną (na 2*parowania).

Ja swoje bułki przed wstawieniem do piekarnika nacięłam jeszcze ostrym nożem. 








Smacznego 😋

Domowa Piekarnia

3 komentarze: