29 sierpnia 2020

SAŁATKA PAPRYKOWO-RYŻOWA Z KUKURYDZĄ



   Sałatka, która zauroczyła mnie najpierw swym wyglądem, a potem także i smakiem. Nie byłam w tym odosobniona. Ta sałatka jest po prostu przepyszna. Do tego niezbyt skomplikowana, tak więc warto ją przygotować na weekend, idealnie sprawdzi się na imprezę lub na kameralną kolację. Do kilku dni spokojnie może stać w lodówce- jak się coś uchowa... :-)

Inspiracją był ten przepis, dodałam tylko czosnek (tak mi tutaj pasował smakowo).
Z poniższych składników wyszły mi dwie miski, takie jak na zdjęciu.

Składniki:
- 3-4 kolorowe papryki: żółta, czerwona, pomarańczowa, zielona (łącznie ok. 700g)
- 200g suchego ryżu (u mnie basmati)
- 1 puszka (340g) słodkiej kukurydzy
- 4 łyżki majonezu (można dać po połowie majonez i jogurt- ja daję sam majonez)
- 1 łyżeczka soli (lub trochę więcej)
- 1/4 łyżeczki pieprzu (u mnie kolorowy)
- 1-2 ząbki czosnku (można pominąć, ja daję dla podkręcenia smaku)


Ryż opłukać na sicie pod bieżącą wodą, przełożyć do garnka, zalać zimną wodą i wstawić na palnik. Dodać 1/2 -2/3 łyżeczki soli, zamieszać i doprowadzić do wrzenia. Następnie palnik zmniejszyć tak, by tylko delikatnie pyrkało (u mnie zmniejszane stopniowo do "2-3") i gotować pod przykryciem ok. 13 minut lub tak jak podane jest na opakowaniu ryżu. Ugotowany ryż odstawić na kilka minut pod przykryciem. Następnie zamieszać go i przełożyć do miski, odstawić do wystudzenia.



Papryki umyć, wykroić gniazda nasienne i pokroić w niedużą kostkę.


Kukurydzę odsączyć z zalewy i dodać do pokrojonych papryk. Do miski z ryżem przekładamy papryki i kukurydzę, doprawiamy 1/4 łyżeczki świeżo mielonego pieprzu oraz 1/2 łyżeczki soli i dokładnie mieszamy.


Do majonezu dodajemy obrane przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, mieszamy i wlewamy do miski z ryżem i resztą składników. Całość dokładnie mieszamy, próbujemy i ewentualnie dodajemy więcej soli lub pierzu. Przekładamy do 1-2 misek i odstawiamy pod przykryciem do lodówki, do przegryzienia się smaków, na min.1-2h, można na całą noc.




Smacznego :-)

2 komentarze:

  1. Takie coś na pewno jest bardzo zdrowe i na pewno zainteresuje bardzo dużo osób.

    OdpowiedzUsuń