16 grudnia 2019

ŚWIĄTECZNY SERNIK GOTOWANY, NA SPODZIE Z PIERNIKÓW



   Świąteczny sernik gotowany na spodzie z pierników, to ciasto, które możemy przygotować nie uruchamiając piekarnika. Ja co prawda wykorzystałam domowe pierniki, akurat miałam świeżo upieczone, bez dekoracji, ale idealnie sprawdzą się też gotowe pierniki, np. katarzynki, bez polewy.
Błyskawiczny i pyszny, kremowy sernik świąteczny poleca się na tegoroczne święta.

Wykorzystałam tortownicę o śr.25cm

Składniki:
- 1 kg dwukrotnie mielonego twarogu (u mnie Juliko lub Mój ulubiony- b. gęste)
- 250g masła
- 4 jajka
- 2 opakowania budyniu waniliowego bez cukru
- 1 łyżka ksylitolu z wanilią lub cukru waniliowego
- 1 szklanka ksylitolu lub cukru (lub pół na pół)
- 1-2 łyżeczki drobno startej skórki pomarańczowej (nie trzeba)

Dodatkowo:
- pierniki, do wyłożenia spodu + 4-5 do pokruszenia na wierzch ciasta (u mnie z tego przepisu)


- lukier:
 * kilka łyżeczek pudru trzcinowego
 * kilka kropli aromatu migdałowego
 * kremówka


Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, boki smarujemy delikatnie masłem.
Na spodzie tortownicy wykładamy pierniki.


W garnku roztapiamy masło. W misie miksera ubijamy jajka z cukrem (ksylitolem) na puch. Dodajemy do nich partiami ser oraz proszek budyniowy. Dokładnie miksujemy.


Do roztopionego masła dodajemy ubite jajka z serem i proszkiem budyniowym. Mieszając doprowadzamy całość do wrzenia.


Garnek zdejmujemy z palnika. Masę wylewamy na spód z pierników.


Wygładzamy. Na wierzchu rozkruszamy kilka pierników.



Następnie delikatnie lukrujemy. Lukier przygotowujemy z pudru z kilkoma kroplami aromatu migdałowego i kremówki. Mieszając dolewamy stopniowo śmietanę do uzyskania pożądanej konsystencji.


Schładzamy kilka godzin w lodówce.






Smacznego :-)


Boże Narodzenie 2019 na słodko

4 komentarze:

  1. Zrobiłam na Wigilię. Sernik rozpływa się w ustach.Wspaniały smak.Zawsze będzie na naszym świątecznym stole .Pyszności!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Nam również bardzo smakuje 👌
      Pozdrawiam 😊

      Usuń