12 grudnia 2019

ŚLEDZIE SŁODKO-PIKANTNE


  Pyszne słodko-pikantne śledzie w sosie musztardowo-miodowym. To kolejne danie ze śledzi, idealne na wigilijną kolację. I choć na początku wydawało się, że będą meeega słodkie, to gdy smaki się przegryzły były idealne.

To moje ulubione śledzie ostatnio. Jedyny minus, to troszkę rzadki sos, po przygotowaniu był bardzo gęsty, ledwo dało radę wszystko wymieszać, a po czasie zrobił się rzadki, ale smak był ok., więc można próbować zastąpić część śmietany np. majonezem lub gęstym jogurtem bałkańskim, greckim, itp.
Polecam:-)

Składniki:
- 4 duże filety śledziowe, a'la matjas (u mnie ponad 350g)
- 4 łyżki gęstej kwaśnej śmietany (u mnie 18%) lub jogurtu greckiego
- 6 łyżeczek ostrej musztardy (u mnie 4 kcyńskiej pałuckiej i 2 francuskiej- z ziarnami gorczycy)
- 2 łyżki płynnego miodu
- 1 łyżeczka kurkumy
- 2 szczypty pieprzu

Śledzie dobrze wymoczyć, kilka razy zmieniając wodę. Ja moczyłam w mleku z wodą 1:1. Następnie wodę odlać. Śledzie dokładnie wytrzeć. Pokroić na nieduże kawałki.

Wszystkie składniki sosu dokładnie wymieszać. Do sosu dorzucamy pokrojone śledzie, całość mieszamy.



Odstawiamy do lodówki na min. kilka godzin tak, by smaki się przegryzły. U mnie stały 2 dni. Były idealne... Mniam...




Smacznego :-)

Boże Narodzenie 2019 wytrawnie

3 komentarze: