26 października 2015

CIASTO BISZKOPTOWE Z JABŁKAMI I OWOCOWĄ PIANKĄ



   Delikatne, wilgotne ciasto biszkoptowe, z aromatycznym, domowym musem jabłkowym i pianką na bazie kremówki i mascarpone- pychotka. Dla wszystkich wielbicieli jabłek, śmietanki i ciast biszkoptowych. Potrójna rozkosz dla podniebienia. Ciasto, które ubóstwia moja Rodzinka, a w szczególności jej najmłodsza część.
W zamyśle miał być jabłecznik na biszkopcie, ale ponieważ dawno nie piekłam biszkoptów, trochę się zakręciłam i upiekłam za niski spód... Widać tak miało być, dzięki temu powstało ciasto zupełnie inne, może nawet smaczniejsze, bardziej wykwintne, wszak była to wyjątkowa okazja... ;-)
Oczywiście ciasto powstało również z dodatkiem jabłek, bo to jedyny owoc jaki jada moje Dziecię w ciastach, a to ciacho było właśnie dla niej.
Piekłam w blaszce 33x23cm.

Składniki biszkoptu:
- 6 jajek (osobno białka i żółtka)
- 6 łyżek* ksylitolu lub cukru
- 7 łyżek* mąki orkiszowej typ750 (lub 6 łyżek mąki tortowej)
* łyżka z lekkim czubkiem

Białka ubić na półsztywno, dodawać stopniowo ksylitol lub cukier i cały czas ubijać. Do sztywno ubitych białek dodajemy po jednym żółtku i cały czas ubijamy. Na końcu wsypujemy partiami mąkę i delikatnie mieszamy, na najniższych obrotach miksera lub łopatką.
Wylewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika.
Ja swoje biszkopty wstawiam do zimnego piekarnika (takie mam zalecenia producenta) i piekę 25-30 minut, w temp.170*C, na programie do pieczenia biszkoptów (można piec na programie góra-dół, bez termoobiegu).
Można wstawić do nagrzanego piekarnika, wówczas pieczemy tylko ok.20- 25 minut.

Składniki masy:
- słoik domowego musu jabłkowego, ok.600g (lub gęste jabłka prażone)
- 500ml kremówki 36%
- 250g mascarpone
- 1 galaretka malinowa lub truskawkowa na 500ml wody (najlepiej bez cukru, wówczas dodajemy ksylitol)
- 1 kostka gorzkiej czekolady

Galaretkę rozpuścić w 200ml wrzątku, dokładnie rozmieszać i odstawić do wystudzenia.

Na wystudzony biszkopt (boki blaszki wyłożone papierem do pieczenia) wyłożyć masę jabłkową i rozprowadzić ją równo na całym cieście.

W misie miksera umieścić kremówkę, dodać mascarpone i całość ubić. Następnie do masy śmietanowej wlać chłodną galaretkę i dokładnie wymieszać. Galaretka musi być chłodna, ale nie powinna jeszcze tężeć, by w zetknięciu z zimną masą śmietanową nie porobiły się grudki.
Gotową, jednolitą masę wykładamy na jabłka i wyrównujemy. Ja wierzch "dekoruję" zawsze widelcem, robię wzory, wówczas nie widać nierówności.
Na masę ścieram kostkę gorzkiej czekolady. Ciasto przed podaniem schładzamy w lodówce.









Smacznego :-)

Menu dla przyszłej mamy Jesienne słodkości!

5 komentarzy:

  1. Pomysł z widelcem jest ekstra. Że tez ja na to nie wpadłam. Ciasto wygląda jak z dobrej cukierni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! To taki stary babciny sposób... Pozdrawiam ;-)

      Usuń
  2. Polecam, to jedno z naszych ulubionych ciast :-)

    OdpowiedzUsuń