3 czerwca 2013

DROŻDŻÓWKI ORKISZOWE Z RABARBAREM I TRUSKAWKAMI


Pyszne drożdżówki z dodatkiem truskawek i rabarbaru, mmmm, genialne! Spróbujcie sami, gorąco polecam!;)
Znalezione tutaj.

Składniki na rozczyn:
-30g drożdży
-1 łyżka letniego mleka
-0.5 łyżki mąki orkiszowej
-1/2 łyżeczki cukru trzcinowego

Składniki na ciasto:
-500g maki orkiszowej białej (u mnie typ700)
-90g ksylitolu
-1 łyżka cukru waniliowego
-kilka kropli olejku
-3/4 szklanki letniego mleka
-4 żółtka
-100g masła
-1/4 łyżeczki soli

Kruszonka:
-100g mąki orkiszowej
-70g ksylitolu(lub cukru trzcinowego)
-60g masła

Dodatkowo:
-300g truskawek
-2 łodygi rabarbaru malinowego
-1 białko rozmącone(do posmarowania)

Lukier marcepanowy: 
-puder trzcinowy+kremówka+olejek migdałowy

Drożdże rozkruszyć, dodać cukier trzcinowy, mleko i mąkę. Wymieszać i odstawić do wyrośnięcia.
Żółtka ubić z ksylitolem, dodać mąkę, zaczyn, sól, letnie mleko, cukier, aromat waniliowy. Dokładnie wyrobić. pod koniec wyrabiania dodać stopione-letnie masło. Wyrobić do połączenia składników. Odstawić w ciepłe miejsce pod przykryciem na ok. 1h, do podwojenia objętości.
W tym czasie przygotować owoce, tj. umyć i pokroić na małe kawałki truskawki i rabarbar. Przygotować też sobie kruszonkę. W miseczce rozkruszyć masło, ksylitol lub cukier i mąkę.
Wyrośnięte ciasto wyłożyć na blat lub papier i podzielić na 12 mniej więcej równych części. Z każdej uformować okrągły placuszek, lekko wdusić środek, tak by zmieściły się wymieszane razem owoce. Owoce posmarować rozmąconym białkiem i posypać przygotowaną wcześniej kruszonką. Ja piekłam na 2 blaszkach po 6 sztuk. 
Piec w nagrzanym piekarniku do 180 stopni C ok.15-20 minut(do lekkiego zarumienienia). Ja piekłam na termoobiegu. 
Wyłożyć na kratkę do przestudzenia i jeszcze letnie polukrować lekko, gęstym lukrem. Ja moje posypałam jeszcze uprażonymi płatkami migdałów. 





Smacznego!:)

2 komentarze:

  1. A ile tych żółtek???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uwagę, wszystko zostało już uzupełnione. Pozdrawiam

      Usuń