25 maja 2013

KRUCHE CIASTECZKA W 3 WERSJACH


Pogoda typowo jesienna jak dla mnie. Szaro, zimno i ten deszcz...Aż się nie chce wychodzić nigdzie z domu. Całe szczęście, że w spiżarni miałam składniki do upieczenia pysznych, kruchych ciasteczek. Najmłodsza córka uwielbia jajka czekoladowe Kinder niespodzianki...Jednak nie je ich, a tylko rozpakowuje zabawki, dlatego też mam w domu pełno mlecznej czekolady, której nikt nie chce zjeść....
Postanowiłam poeksperymentować i na cieście  rozwałkowałam pokruszoną czekoladę. Ciastka wyszły nieziemskie, bo czekolada zrobiła się w środku chrupiąca. Dodatkowo jeszcze miałam z ostatnich wypieków trochę toffi,  tak więc powstały 3 wersje ciasteczek-z czekoladą, toffi i toffi z kakao:) 
Z tego przepisu wychodzą dwie pełne blaszki ciasteczek. Dodatki do nich można skomponować samemu lub zrobić ciasteczka bez niczego. Idealnie smakują do porannej kawy lub  herbaty:)

Składniki:
-460g mąki orkiszowej
-350g masła(dałam twarde)
-140g ksylitolu
-kilka kropli aromatu waniliowego

Dodatkowo(nie trzeba, ale ja użyłam):
-1 łyżeczka kakao
-trochę czekoladek z jajek Kinder niespodzianki
-karmel

Masło pokroić na małe kawałki, wrzucić do misy melaksera wraz z mąką, ksylitolem i aromatem waniliowym zagnieść hakiem. Następnie wyrobić w rękach, tylko do połączenia składników(można od razu wyrobić rękoma). 
Ciasto podzielić na 3 w miarę równe części:
1) Pierwszą część rozwałkować na cienki placek i pokruszone jajka Kinder niespodzianki lekko wwałkować w ciasto. Następnie ciasto zrolować, zawinąć w folię spożywczą i odłożyć do schłodzenia do lodówki na ok.20 minut. 
2) Drugą część ciasta posypać zcukrzonym karmelem trzcinowym, lekko wwałkować. Następnie zwinąć w rulon, owinąć folią spożywczą i wsadzić do lodówki do schłodzenia ciasta. 
3) Ostatnią część ciasta podzielić na dwie osobne. Do jednej dodać łyżeczkę kakao i wymieszać. W drugą wwałkować rozkruszony karmel. Następnie warstwę z kakaem ułożyć na warstwie z karmelem. Razem zwinąć w rulon, owinąć folią i spożywczą i wsadzić do lodówki w celu schłodzenia ciasta.  
Po wyjęciu już schłodzonego ciasta pokroić je na plasterki grubości ok. 5mm.  Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok. 15 minut do zarumieniania w temp. 170 *C (termoobieg).






Smacznego!:)

2 komentarze: